Konfeencja Bękarty X muzy już na nami. Było bardzo owocnie. Podobnie rzecz ma się z zakończoną w niedzielę Abre Los Ojos 2013. Wrażenia oczywiście jak najbardziej pozytywne. A już za chwilę czas na kolejną konferencję. Tym razem w Rzeszowie. Serdecznie zapraszam wszystkich na konferencję "Obszary polonistyki: język-kultura-literatura", gdzie w końcu będę miał okazję, żeby publicznie wyjaśnić, dlaczego polonista powinien badać gry komputerowe. Nad tym pytaniem zastanawiam się od prawie trzech lat. Dużo doświadczeń i wniosków za mną. Niektórymi z nich będę miał okazję się podzielić. Poniżej zamieszczam abstrakt wystąpienia.
Branża gier komputerowych i
wideo to dziś najszybciej rozwijająca się dziedzina, która stanowi przedmiot
interdyscyplinarnych badań kulturowych. Powinna ona stanowić również obszar
zainteresowań badawczych dla polonistów, ponieważ gry traktowane są dziś na
równi z dziedzinami kultury, jak kinematografia czy literatura. Punktem
spajającym te dziedziny są m.in. motywy znane z literatury, realizowane później
w obrębie różnych mediów. Dotyczy to również gier, które poprzez wykorzystywanie
znanych motywów literackich (i kulturowych) otwierają w ten sposób przed
polonistami szereg możliwości badawczych. Referat ma na celu prezentację
wybranych obszarów badawczych, jakie mogą stać się obiektem polonistycznych
badań oraz uzasadnienie ich sensu i przydatności w świetle szeroko rozumianych
badań humanistycznych oraz nauki o kulturze
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz