Serdecznie zapraszam wszystkich na konferencję Robaczywa kultura. Owady, insekty, pasozyty w swietle zainteresowan humanistyki, która odbędzie się 28 marca w Collegium Maius UMK w Toruniu. Również i moja skromna osoba pojawi się tam z referatem pt. Jak robaki zmieniły wirtualną
rzeczywistość, czyli rzecz o fenomenie serii gier „Worms”. Poniżej zamieszczam abstrakt i jeszcze raz wszystkich serdecznie zapraszam. Do zobaczenia w Toruniu!
Jak robaki zmieniły wirtualną
rzeczywistość, czyli rzecz o fenomenie serii gier „Worms”
Robaki, owady i insekty są przede wszystkim zagadnieniem, którym zajmują
się umysły ścisłe, w tym biolodzy i botanicy. Jednak nie oznacza to, że nauki
humanistyczne nie rozpatrują realizacji tego zagadnienia w sztuce. Co więcej, od
kilkunastu lat jest ono również przedmiotem zainteresowań i pasji milionów
graczy na całym świecie. Wszystko za sprawą serii gier „Worms”, która okazała
się ogromnym sukcesem komercyjnym. To dzięki niej przemysł gier wideo zaczął
poważnie traktować robaki. Referat traktuje o przyczynach fascynacji graczy
wizerunkiem tych istot, ich przedstawieniu w grach wideo oraz ich wpływie na
popularność robaków w popkulturze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz