wtorek, 26 marca 2013

Robaczywa kultura i seria Worms

Serdecznie zapraszam wszystkich na konferencję Robaczywa kultura. Owady, insekty, pasozyty w swietle zainteresowan humanistyki, która odbędzie się 28 marca w Collegium Maius UMK w Toruniu. Również i moja skromna osoba pojawi się tam z referatem pt. Jak robaki zmieniły wirtualną rzeczywistość, czyli rzecz o fenomenie serii gier „Worms”. Poniżej zamieszczam abstrakt i jeszcze raz wszystkich serdecznie zapraszam. Do zobaczenia w Toruniu!

Jak robaki zmieniły wirtualną rzeczywistość, czyli rzecz o fenomenie serii gier „Worms”
Robaki, owady i insekty są przede wszystkim zagadnieniem, którym zajmują się umysły ścisłe, w tym biolodzy i botanicy. Jednak nie oznacza to, że nauki humanistyczne nie rozpatrują realizacji tego zagadnienia w sztuce. Co więcej, od kilkunastu lat jest ono również przedmiotem zainteresowań i pasji milionów graczy na całym świecie. Wszystko za sprawą serii gier „Worms”, która okazała się ogromnym sukcesem komercyjnym. To dzięki niej przemysł gier wideo zaczął poważnie traktować robaki. Referat traktuje o przyczynach fascynacji graczy wizerunkiem tych istot, ich przedstawieniu w grach wideo oraz ich wpływie na popularność robaków w popkulturze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz